Tehtävänämme oli laatia jostain valitsemastamme tuotteesta kolme vaihtoehtoista Adwords-mainosta. Valitsimme aiheeksemme muumi tuotteet ja laadimme niille seuraavat Adwords-mainokset:

 

Muumi-tuotteita netistä

www.muumituote.fi

"Laaja valikoima ihania Muumi-tuotteita - nopea toimitus!"

 

Muumi-tuotteita alennuksella

www.muumiale.net

"Suosituimmat Muumi-tuotteet jopa -50% - Toimi nopeasti!"

 

Todellisen muumifanin nettikauppa

www.muumifani.com

"Muumi-fanin unelma kauppa - nyt myös netissä!"

 

1. Millä hakusanoilla mainosten tulisi hakukoneessa näkyä, minkälaiselle sivulle mainoksen klikkaaja ohjataan ja mitä siellä pitäisi tapahtua?

- Hakusanoja: Muumi, Muumi-tuote, Muumimuki, Muumimaailma, Muumi-hahmo, Muumilaakso

- Klikkaaja ohjataan nettikauppoihin joista voi hankkia muumi-tuotteita.

 

2. Miten kohdistaisit kyseiset mainokset käyttäen Facebookin mainostyökalua?

- Jos käyttäjä on tykännyt muumisivustosta tai jostain muusta sivustosta josta voi olettaa että käyttäjällä on perhe jossa on pieniä lapsia.

 

3. Mitä ongelmatilanteita em. mainostamisen tapoihin liittyy ja mitä ratkaisuja näihin ongelmiin on?

- Ihmiset eivät välttämättä halua nähdä mainoksia tai heillä ei ole aikaa tutustua niihin. Mainoksia on nykyisin niin paljon että ne hukkuvat massaan. Lisäksi niiden luotettavuus voi kärsiä huijaussivustojen takia.

- Osan esim. facebook-mainoksista voi piilottaa jolloin niitä ei tarvitse lukea.

- Mainosten tulisi olla riittävän omaperäisiä, jotta ne erottuisivat joukosta ja kuluttujat huomaisivat ne paremmin.

muumimuki3MH_kt.jpg